tisdag 23 oktober 2012

Så var väntan äntligen över!


Har gått och väntat på att den efterlängade syfestivalen skulle gå av stapeln så i fredags kl 10.00 var det äntligen dags!!! Som 3:e i kö in var jag taggad till tusen och det var så roligt! Massor av sytokar på ett och samma ställe. Hittade MASSOR av underbara tyger men handlade ändå sansat i mitt tycke. Blev ca 6-7 m tyg sen lite band, knappar och lite smått och gott. Köpte lite mönster, bla för att sy till mig själv, ska bli riktigt kul att få sy något till mig som omväxling!
Hittade även delar för att göra kakfat så det slog jag till på också. Nu ska jag bara hitta lite passande porslin till det också. 

Att ha barnvagnen med gick alldeles utmärkt, visst var det stundvis lite trångt men det vägdes upp av att jag hade en vagn att lasta i och inte behövde bära alla kassar. Dock ville lillebror inte alls sitta i vagnen utan fick sitta i selen på ryggen. Lunch intogs tillsammans med ett gäng sytokar och jag insåg att jag hade verkligen bara handlat liiiite tyg.... Men nu vet jag hur det är på mässan och redan i mitten av februari är det dags igen! Har redan ordnat barvakt till dess så jag är redan redo! Då får jag ta en väska med hjul istället och packa i:-)

Handlade bla av Znok, JNY, Strömmig, Sydilla, Karinottilia m.fl 
Känner mig verkligen nöjd med min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar