torsdag 7 februari 2013

Överraskning till dagis!

I förrgår när jag hämta tösen på dagis så berättade en av fröknarna att de hade lekt melodifestivalen. De hade knutit tyger runt midjan på barnen och de hade stått på scen o sjungit och turats om att titta på varandra. Såg sen igår tygerna de pratat om och åkte då till tygaffären innan jag skulle hämta på dagis igår. Så när vi kom hem fick Fröken filur plocka ur  påsen jag hade handlat. Hon ville först inte jag skulle sy utan skulle knyta tygerna runt midjan och bädda ner dockorna med paljettäcken. Men när jag visade en bild på vad jag tänkte vi skulle göra ändra hon sig ;-) Hon fick hjälpa till att hålla tyget när jag klippte och när vi skulle sy. Hann med 2 tyllkjolar innan hon skulle sova. När båda barnen sov satte jag igång igen. Det blev även tyll/paljettkjolar och ett par caper samt ett par sjalar. Så slog jag in allt i ett stort paket. Så det blir iaf lite överraskning för Fröken filur också när paketet öppnas idag.






En stolt tjej som gick till dagis idag och överlämnade paketet. Kan lova att både vuxna o barn tittade med STOOOORA ögon när vi kom. Det är ju ljuvligt vinterväder idag så de skulle vara ute så paketet väntar på dem när de kommer in. Hoppas att de kommer bli glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar