måndag 1 april 2013

Vår Påsk

Påsken firades både med besök hos våra familjer och hemma hos oss. Vädret har varit underbart. Veckan innan påsk fick Fröken Filur vara hemma från dagis och vi har passat på att påskpyssla.
Gjorde handtuppar i år igen som vi även gjorde förra året fast då var lillebror så liten att det blev fottuppar. De fick måla på flörtkulsägg och hänga i påskriset, rita och klista på ägg i papp. Det blev även var sin äggfigur. Båda mina små gillar att pyssla precis som sin mamma :-)









Jag hann sy en påskklänning till Fröken Filur och en påskutstyrsel till lillebror när vi skulle gå påskkärring. Idé o design till tuppkläderna är mina egna och jag blev så nöjd!! Vi mötte tjejer i 20-årsåldern när jag var ute med mina gullungar och de sa att de aldrig sett något sötare än vår lilla tupp :-) Det värmer i mammahjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar